Зробити сторіку домашньою     Про нас   Запитання відповіді   Бізнес навчання   Бізнес новини   Оголошення

робота, вакансії

дозволи, погодження

комерційні пропозиції

тендери, проекти

бізнес - план

на допомогу підприємцю

 

Результати роботи Сокальської Агенції

Cв'ято “День Підприємця”, та благодійний аукціон “Громада - Дітям”

Сокальській Агенції 28 березня 2006р виповнилося один рік.

НАШІ ПАРТНЕРИдалі

даний сайт створений в рамках проекту розвитку Львівщини за фінансової підтримки DFID

http://www.ldp.lviv.ua

 

Архів новин

 

 


Сокальська АРР :: Актуальні консультації, необхідні договори, накази, документи
 

Актуальні консультації, необхідні договори, накази, документи




Як стати підприємцем?


Починаючи з 1998 року проголошена в нашій країні стратегія створення середнього класу поступово набула чітких обрисів. Україна в цьому питанні не є піонером - більшість цивілізованих країн одним з головних пріоритетів в розвитку своєї економіки вважають створення сприятливого клімату для існування та процвітання малого бізнесу. Питома вага саме цього сектора є позитивним показником структури економіки всієї держави. І саме малий бізнес становить підґрунтя для формування середнього класу - основи будь-якого успішного суспільства.

Зустрівшись з колишньою головою Державного комітету України з питань регуляторної політики і підприємництва, а нині радником голови Національного банку України, директором Аналітичного центру "Академія" Олександрою КУЖЕЛЬ, ми запропонували поговорити про приватну ініціативу. Простіше кажучи - як почати свій бізнес в Україні, які труднощі можуть очікувати на майбутніх підприємців при створенні власної фірми? Йшлося також про існуючі проблеми у державі в розрізі саме підприємницької тематики.

Уміння служити бізнесу

Звичайно, щоб почати свою власну справу, людина повинна, у першу чергу, дуже цього захотіти. Ми вже зараз повинні руйнувати старі стереотипи і починати мислити по-іншому. Багато українців не можуть себе реалізувати в житті лише тому, що не вміють служити бізнесу, бояться найматися і працювати на гроші інших. Однак більшість процвітаючих бізнесменів можуть розповісти про те, як свій зоряний шлях вони починали саме працюючи на когось.

Після вольового рішення стати підприємцем одразу ж виникає питання про реєстрацію своєї фірми. Прийнятий Закон України "Про реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", що набирає сили з першого липня цього року, зовсім не гарантує легкого життя починаючим підприємцям. Бо ще не вироблено на практиці механізму спрощення процедури реєстрації і закриття підприємства.

Пройти "лікбез"

У своїй практиці я багато разів зіштовхувалася з нерозумінням підприємцями свого призначення. Через брак елементарних правових і економічних знань деякі з них навіть не бачать перспектив своєї діяльності, не знають своїх прав і обов'язків, не говорячи вже про те, що більшість акціонерних товариств створюється на базі далеко не найкращих, із правової точки зору статутів, які без жодних виправлень просто списуються засновниками із загальновживаних "зразків". Те ж саме щодо кредитів. Як свідчить досвід, в Україні дуже мало підприємств, котрі готові працювати з кредитами. І головна причина, знову ж таки, - дуже погані знання нормативно-правової бази своєї діяльності. Бракує елементарних навичок в питаннях з рекламного та фінансового менеджменту, не говорячи вже про ази комп'ютерної грамотності та доступу до мережі Інтернет. Тому в подоланні правового "лікбезу" допомога громадських організацій, засобів масової інформації - дуже важлива.

Реєстраційні "вікна" і "єдині офіси"

Принцип "єдиного вікна" вже давно треба було ввести в нашій країні. До того ж, він має політичну підтримку Президента. Однак у мене дуже великі сумніви, що цього року буде докладено максимум зусиль для його впровадження, і причина всім зрозуміла - вибори Президента України. Принципи "єдиного вікна" та "єдиного офісу" повинні стати візитною карткою кожного міста України. Перший має на меті спрощену реєстрацію, реорганізацію або ліквідацію підприємства. Щодо останнього, то слід зауважити, що з незрозумілих причин в українських підприємців з'являється страх перед процедурою банкрутства. У світі з усіх створених підприємств за рік ліквідовується майже половина! І тут немає ніякої трагедії - це нормальний відсоток бізнесу, що не вижив. Ми повинні по-новому подивитися на процес банкрутства, який дійсно допомагає оздоровити підприємство і почати справу заново, з нуля. Для українців слово "банкрутство" чомусь означає смерть підприємства, що є, безумовно, помилковою думкою.

У свою чергу, принцип "єдиного офісу" означає спрощену систему одержання дозвільних документів від численних інстанцій. На цьому етапі майбутнього підприємця чекає зустріч із найкорумпованішим прошарком нашого суспільства - чиновниками. Однак, як це не прикро, у новому законі відсутній концептуальний підхід до єдиної дозвільної системи.

Далі йде процедура ліцензування, що регулюється Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності". Цей правовий акт визначає види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, порядок видачі ліцензій, встановлює державний контроль у зазначеній сфері, відповідальність суб'єктів господарювання та органів ліцензування за порушення законодавства. Головним надбанням вказаного закону, безумовно, є діяльність експертно-апеляційної ради - колегіального органу, створеного при спеціально уповноваженому органі з питань ліцензування. До компетенції Ради належать: експертиза проектів нормативно-правових актів органів виконавчої влади з питань ліцензування; розроблення рекомендацій з основних проблем державної політики у цій сфері; надання попередніх висновків щодо пропозицій органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян і підприємців щодо доцільності запровадження ліцензування певних видів господарської діяльності чи його скасування та розгляд заяв, претензій та скарг суб'єктів господарювання на рішення органів ліцензування щодо порушення цими органами законодавства.

Регулювання та дерегулювання

Коли підприємець пройшов усі віхи становлення свого власного бізнесу і готовий вийти на ринок зі своєю пропозицією, в нього, природно, виникає єдине побажання до держави - не заважати працювати і не змінювати правила гри на ринку.

У вересні минулого року був прийнятий унікальний для України Закон "Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності". Державна регуляторна політика у сфері господарської діяльності - це напрям державної політики, спрямований на вдосконалення правового регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів, зменшення втручання держави у діяльність суб'єктів господарювання та усунення перешкод для розвитку господарської діяльності.

На відміну від наших сусідів, основними векторами програм з підтримки підприємництва у нас стали дерегулювання, яке виявило негативні процеси в економіці України. Тоді з боку влади було продемонстровано політичну волю, оскільки вперше надавалося право зупиняти рішення виконавчої влади, які не відповідають Національній програмі сприяння розвитку малого підприємництва. Проте сам процес тривав дуже повільно.

Деякі міністерства взагалі не розуміють, що їм треба робити і як здійснювати державну регуляторну політику. Жодне з міністерств нині не готове до планування своєї регуляторної діяльності. Проте ця політика веде до більшої прозорості влади, ускладнюючи проходження корупційних "замовлень". Регуляторною політикою передбачено винесення на широке обговорення проекту будь-якого регуляторного акта з обов'язковим її економічним обґрунтуванням та вигодою для держави. Так повинно бути - за цими критеріями працюють усі розвинуті цивілізовані демократії світу. Перш ніж запровадити будь-яку новацію у бізнесі, західні країни спочатку вивчають її економічну доцільність та обґрунтованість, а вже потім "вмикають" зелене світло. Водночас, звичайно, треба зважати на те, що при відсутності державного регулювання ринок може перетворитися на стихійне утворення.

Яскравий приклад української державної регуляторної політики - ситуація із введенням нікому не потрібних стрічок псевдобезпеки на автомобілі. Звичайно, що хтось пролобіював це нововведення, зібрав купу грошей з українських автомобілістів і вивіз їх за кордон. У цьому випадку, звичайно, про державні інтереси не йдеться, адже державний бюджет від цієї афери жодної копійки не отримав. Такі факти не поодинокі. Наприклад, при запровадженні санітарних книжок для підприємців передбачалося, що вони коштуватимуть 3 гривні, але нині з'ясувалося, що коштують вони, залежно від регіону, від 15 до 30 гривень. До того ж, на них ще наклеїли голографічне зображення, начебто для захисту, яке коштує ще 3 гривні. Виникає закономірне запитання: хто від цього виграв і кому це потрібно? Подібна ситуація склалася і з запровадженням голографічного захисту на алкогольних та тютюнових виробах. Контрафакт не скоротився, як це планувалося, а з економіки держави (виробниками алкогольної та тютюнової продукції сплачені кошти за голографічні зображення) було виведено майже 600 млн. доларів. Тобто суб'єкти господарювання зазнають додаткових витрат, що обов'язково призводить до підвищення собівартості продукції та зниження прибутків, а відтак - збільшується і ціна на товар, яку сплачує покупець. Від цього, звичайно, програє і споживач, і бюджет. А у виграші буде тільки той, хто виготовляє ці бланки та голограми. Найголовніше те, що за подібні дії ніхто не понесе покарання. Отже, підсумовуючи, хочу наголосити - якщо ми хочемо впливати на формування сприятливого середовища для ведення бізнесу в нашій країні, то повинні самі змінювати свій менталітет та ситуацію, що склалася.

 

<<< назад


 

shopgimnazija
Copyright 2006 ©
написати вебмайстру
багато цікавої інформації про м.Сокаль та Сокальщину можна прочитати, завітавши на сторінку
www.sokal.lviv.ua Сокаль  і  Сокальщина