Зробити сторіку домашньою     Про нас   Запитання відповіді   Бізнес навчання   Бізнес новини   Оголошення

робота, вакансії

дозволи, погодження

комерційні пропозиції

тендери, проекти

бізнес - план

на допомогу підприємцю

 

Результати роботи Сокальської Агенції

Cв'ято “День Підприємця”, та благодійний аукціон “Громада - Дітям”

Сокальській Агенції 28 березня 2006р виповнилося один рік.

НАШІ ПАРТНЕРИдалі

даний сайт створений в рамках проекту розвитку Львівщини за фінансової підтримки DFID

http://www.ldp.lviv.ua

 

Архів новин

 

 


Сокальська АРР :: Соціальне підприємництво
 

 

  

Стратегія розвитку соціального підприємництва у Львівській області

Проект Концепції розвитку Соціального підприємництва у Львівській області та матеріали круглого столу "Механізми підтримки малого та середнього бізнесу, розвиток соціального підприємництва на Львівщині"

 

 Концепція розвитку соціального підприємництва у Львівській області (проект) 



  

Стратегія розвитку соціального підприємництва у Львівській області

У Львові в рамках  "круглого столу" об’єдналися для розвитку та підтримки  соціального підприємництва

     За стислою назвою «соціальне підприємництво» криється важлива сфера життя суспільства, адже  кризи й соціальні проблеми неминуче й об’єктивно призводять до поглиблення розшарування суспільства за рівнем життя. В цей час, крім державних установ, які за означенням повинні згладжувати такі протиріччя, знаходяться також і інші – неурядові, які торують альтернативні шляхи зменшення соціального  напруження, а отже, вносять свій вагомий внесок у стабільність майбутнього, як в цілому держави, так і соціальних груп та окремих людей.

Такі організації вже діють на Львівщині: зокрема, Сокальська Агенція Регіонального розвитку, яка здійснює  реалізацію проекту «Підтримка соціального підприємництва у Львівській області». Проект фінансується Фондом «Східна Європа» у партнерстві  із Британською радою в Україні,  PricewaterhouseCoopers, Ерсте Банком, за партнерської підтримки Головного управління економіки та інвестицій та Львівського обласного та міського  центрів  зайнятості.
Агенція бере на себе ініціативу залучення європейського досвіду у вирішенні соціальних проблем, організовує широке коло експертів, організацій та державних установ, щоб окреслити шляхи реалізації соціальних програм.
     Відтак в  рамках проекту розробляється  Концепція Стратегії розвитку соціального підприємництва у Львівській області.
     26 липня в приміщенні Львівської облради був організований «круглий стіл» на тему  «Розробка Концепції розвитку соціального підприємництва у Львівській області».
Роботу Круглого столу було розпочато із презентації результатів проекту, які представил Ганна Костюк, директор Сокальської АРР. Також участь у заході прийняли та виступили із доповідями представник Фонду Східна Європа Юрій Піскалюк, та представниця Британської ради в Україні Людмила Таценко та представниця Ерсте Банку Юлія Волотченко. 
     Серед  35 учасників  були представники влади, бізнесу, громадських організацій,  включаючи тих, хто вже знайшов себе у соціальному підприємництві на Львівщині («Народна допомога», «Оселя» (Виники), «Дитяча надія»(Броди)), українських й іноземних експертів (Лука Бетареллі, представник Європейського дослідного інституту кооперативних і соціальних підприємців EURICSE, Італія). Таким чином, за «круглим столом» зібрались і соціальні підприємці, і експерти, і представники обласних органів влади та громадських організацій, які винесли на новий рівень обговорення проблемних моментів у становленні соціального підприємництва  та надали пропозиції для розробки Концепції Стратегії розвитку соціального підприємництва. 
«Круглий стіл» вкотре продемонстрував, що Львівщина вже має чудові приклади соціальних підприємств, які повинні бути використані для розробки державної програми підтримки їх розвитку. Протягом трьох місяців Сокальська АРР, Центр розвитку соціального підприємництва у співпраці із  Львівським обласним та міським центрами  зайнятості, головним управлінням  економіки та інвестицій, районними  управліннями економіки, статистики, юстиції, державних реєстраторів  проводили  збір інформації та анкетування представників Львівської області з питань соціального підприємництва для розробки Концепції. Це були і держслужбовці, і підприємці, і представники громадського сектору та мас-медіа. Всього вдалось опитати більше трьох сотень людей віком від 18 до 67 років. Анкети дозоляли простежити залежність відповідей від статі, професії, характеру праці та навіть псхотипів опитуваних. Неоднозначні результати були представлені на "круглому столі" експертом проекту «Підтримка соціального підприємництва у Львівській області» Оксаною Музичук. Вони допомогли виявити різні підходи у баченнях розвитку такої діяльності між категоріями влади, бізнесу та громадськими організаціями. В рамках опитування зібрали думки, на які опиратимуться при розробці Концепції Стратегії.

"Загалом анкетування довело –  у людей досі немає сформованого поняття про соціальне підприємництво, а це є знаком  того, що першочергово філософію соціального підприємництва слід формувати через належне інформування суспільства та виховання обізнаних у темі журналістів,"– наголосила Оксана Музичук.
Завдяки «круглим столам» такого типу можна було б ефективніше впроваджувати розуміння соціального підприємництва в суспільстві, виокремити  інструменти його  реалізації, що у свою чергу, надавало б престижності такій діяльності.

 

Завершився захід підписанням Меморандуму про міжсекторальну співпрацю в  мережі «Сприяння розвитку соціального підприємництва у Львівській області» та зробити напрацювання, виділити основні напрямки для розробки  Концепції. Таких в процесі обговорення виявили  кілька: це проведення інформаційної роботи по роз"ясненню поняття соціального підприємництва; розробка механізму залучення  державних замовлень на соціальні послуги; залучення наукового потенціалу для забезпечення  інноваційності  соціальних проектів. Дуже важливим є  і розроблення системи фінансової підтримки, запровадження обласної та районної програми компенсації відсотків по кредитах; підготовка пропозицій  для внесення змін до нормативно-правових актів в частині розвитку малого та середньогого бізнесу та соціального підприємництва.
"Сьогодні влада розуміє, що потрібно підтримувати та сприяти розвитку малого та середнього бізнесу, і ми шукатимемо можливостей для підтримки соціальних підприємців, підприємців, які є соціально-орієнтованими, через Регіональну Програму підтримки малого підприємництва на Львівщині." – повідомив Володимир Ромака, начальник Головного управління економіки та  інвестицій ЛОДА.

Наразі організації, що планують розвивати соціальне підприємництво, часто не в змозі виплачувати кредити під високі банківські відсотки, тому варто було б розробити програму компенсації відсотків по кредитах  за рахунок обласного бюджету.
    "Компенсація є  цілком можливою, враховуючи, що такий досвід уже існує, зокрема, в програмі енергоощадності у Львівській області. Програма  компенсації, в першу чергу, надасть можливість малому та середньому  бізнесу створювати  нові робочі місця та розвивати соціально-орієнтований бізнес," - зазначив Олег Рісний, директор Львівського міського центру зайнятості, депутат  ЛОР.

Таким чином, малий та  середній бізнес, в тому числі  і соціальне підприємництво, отримали б шанс вийти на новий рівень розвитку.
"Введення в дію Податкового кодексу уже  негативно відбилося  на малому і середньому підприємництві в Україні. У  цій ситуації влада, вважаючи пріоритетною підтримку малого і середнього бізнесу, мала б запропонувати йому певні заходи сприяння.Так як  однією з головних проблем малого бізнесу є обмежений доступ до адміністративних та фінансових послуг, то важливо   було б підтримати малий бізнес субсидіями на покриття частки відсотків за кредитами, і таку програму я буду пропонувати розробити ГУЄ уже в цьому році", -  підсумувала  Ганна Костюк, директор Сокальської агенції регіонального розвитку, депутат  ЛОР. 

Суспільство  для вирішення своїх проблем повинно ставати громадянським, і одним із кроків на цьому шляху є розвиток соціальної відповідальності малого та середнього бізнесу для підтримки соціально-вразливих верств населення. Саме над цим і розпочали роботу громадські організації Львівщини.
«Круглий стіл», що відбувся, не є звичайною формальною подією, яка фіксує сучасний об’єктивний стан речей у цій сфері, а є початком нового, непростого, але дуже перспективного процесу, покликаного об’єднати та скоординувати спільні зусилля всіх небайдужих людей, організацій, комерційних структур у подоланні негативних явищ сьогодення.

Важливо, що мережа «Сприяння розвитку соціального підприємництва у Львівській області» є відкритою, а отже, надалі розширюватиметься з долученням нових    партнерів та ініціативних людей.

 

 

 


Софія Парасюк
PR – менеджер Центру розвитку Соціального підприємництва.

 

Матеріали круглого столу:

Соціальне підприємництво 1

SE Powerpoint for Lviv July 11

АналізАнкет

presentation Lviv


 

 

 



  

Стратегія розвитку соціального підприємництва у Львівській області


 



ПЛАН
роботи із розробки проекту концепції стратегії розвитку соціального підприємництва
у Львівській області
(О. Музичук)

Етапи:
І. Розробка анкети із вивчення ставлення кваліфікованих представників Львівської області до явища соціального підприємництва. Здійснення анкетування. Обробка та аналіз результатів.
ІІ. Організація та проведення круглого столу з питань розвитку соціального підприємництва. Внаслідок проведення цього заходу – формування бази даних щодо можливостей, форм та сфер для соціального підприємництва у Львівській області, переліку проблемних питань та ризиків щодо його розвитку, а також найбільш відповідних управлінських інструментів та механізмів сприяння соціальному підприємництву для місцевих органів влади.
ІІІ. Розробка проекту концепції стратегії розвитку соціального підприємництва у Львівській області.
ІV. Опрацювання проекту концепції стратегії розвитку соціального підприємництва у Львівській області та її остаточне погодження експертами круглого столу.
V. Представлення концепції стратегії розвитку соціального підприємництва у Львівській області обласній державній адміністрації та обласній раді.
VІ. Ознайомлення широкої аудиторії області із концепцією стратегії розвитку соціального підприємництва у Львівській області шляхом її публікації в засобах масової інформації.




  

Стратегія розвитку соціального підприємництва у Львівській області

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до Анкети з вивчення думки щодо соціального підприємництва

Завантажити анкету


Анкетування представників Львівської області з питань соціального підприємництва застосовується на початку процесу розробки стратегії розвитку соціального підприємництва у Львівській області – одного із осьових завдань проекту.
Його мета багатопланова – це і 1) вивчення думки кваліфікованої вибірки представників області щодо даної теми; і 2) підготовка фактажу та початкового обсягу питань, проблем та завдань у сфері розвитку соціального підприємництва для наступного використання підчас роботи експертної групи (круглого столу); і 3) популяризація соціального підприємництва як важливого напрямку суспільно-корисної діяльності в області; і зрештою 4) створення і групування прихильників даної теми, які в подальшому можуть стати каталізаторами інноваційних підходів та формування зацікавлення можливостями, які розгортає соціально-підприємницька діяльність у бізнесовому середовищі.
Не переоцінюючи ступенів досяжності перелічених вище цілей в рамках проекту, ми тим не менше усвідомлюємо корисність результатів анкетування щодо перших двох із них.
Анкета структурована незвичним чином, що обумовлюється саме її націленістю на осягнення кількох завдань одночасно. Структура анкети є, з іншого погляду, одним із елементів методики, розробленої саме для цього.
Пропонуємо в наведеному далі більш детальні пояснення методики.
1.    Назва анкети не наводиться в її заголовку. Анкетований не має можливості подумки «підготуватися» до «правильних» відповідей. Це дозволяє нам підвищити ступінь суб’єктивності його міркувань (тобто, заохотити опитуваного мислити незалежно і  творчо, а не вдаватися до того, що колись чув, чи несвідомо опиратися на позицію авторитетного знайомого фахівця).
2.    Вступна частина не лише надає необхідну інформацію щодо анонімності чи причини виникнення даної анкети (посилання на грантовий проект та організації грантодавців) – вона (несподівано для опитуваного) інформує його про те, що матиме місце елемент навчання, пізнання нового. Очікуваний ефект – знайомлячись із питаннями, на які має бути дана відповідь, опитуваний одночасно сприймає їх як нову інформацію (ефект навчання). В сукупності – зменшується ризик формального підходу до заповнення анкети.
3.    Перший блок питань: Це, власне, твердження, а не запитання. Більше того –  тому, хто мало обізнаний із сферою підприємництва як творчої діяльності, а також соціальною тематикою, буде не просто зробити між ними вибір. Тому можливі дві альтернативи поведінки опитуваного – 1) випадково-довільний вибір варіанту; 2) глибоке і критичне осмислення змісту тверджень, відзначення тонкощів і відмінностей між ними, тобто відбуватиметься момент самостійного осмислення тематики – самостійного навчання.
4.    Друга частина – подання для прочитання інформації щодо соціального підприємництва. Тобто – пряме навчання, яке сприймається опитуваним уже не пасивно. Інстинктивно він шукатиме у цьому тексті або «правильні» відповіді на попереднє завдання, або ж підтвердження правильності здійсненого ним вибору у попередньому завданні. Насправді, він знайде там і одне, і друге. В сукупності ці дві частини анкети створюють передумови для третьої, яка, з огляду на те, що анкетування є також першим кроком у процесі розробки концепції стратегії соціального підприємництва, має бути джерелом важливої початкової інформації підчас роботи круглого столу експертів.
5.    Третій блок питань є найбільшим. Впадає у вічі те, що питання цього блоку скеровують думку опитуваного у сферу управління процесами сприяння та розвитку соціального підприємництва в області. В результаті ми не лише отримуємо певну інформацію, але й (знову) скеровуємо і структуруємо аналітичне мислення опитуваного. Очікуваний ефект –
6.    Останній блок запитань стосується особистої інформації – дані про вік, стать, трудовий  досвід тощо. Ці дані є важливими для аналітично-підсумкової обробки результатів анкети, які будуть розглянуті підчас роботи круглого столу.
7.    Цей блок містить наприкінці завдання вибору власного психологічного портрету. Мета – не стільки використати результати виконання цього завдання, скільки викликати в опитуваного відчуття легкості після виконання достатньо об’ємної як на анкету роботи,  відчуття гри і частково доброзичливої самоіронії.
8.    Важлива заувага: для отримання максимального результату від застосування даної анкети слід уважно формувати вибірку опитуваних. Вона має складатися із представників усіх основних складових суспільства – влади, бізнесу, громадського сектору та мас медіа. Також є важливим, щоб хоча б частина із учасників наступного круглого столу заповнила анкету.




 

 


 

shopgimnazija
Copyright 2006 ©
написати вебмайстру
багато цікавої інформації про м.Сокаль та Сокальщину можна прочитати, завітавши на сторінку
www.sokal.lviv.ua Сокаль  і  Сокальщина