Зробити сторіку домашньою     Про нас   Запитання відповіді   Бізнес навчання   Бізнес новини   Оголошення

робота, вакансії

дозволи, погодження

комерційні пропозиції

тендери, проекти

бізнес - план

на допомогу підприємцю

 

Результати роботи Сокальської Агенції

Cв'ято “День Підприємця”, та благодійний аукціон “Громада - Дітям”

Сокальській Агенції 28 березня 2006р виповнилося один рік.

НАШІ ПАРТНЕРИдалі

даний сайт створений в рамках проекту розвитку Львівщини за фінансової підтримки DFID

http://www.ldp.lviv.ua

 

Архів новин

 

 


:: Сокальська агенція регіонального розвитку ::
 

Форуму підприємців "Влада і бізнес – партнери"


П Р О Т О К О Л
Форуму підприємців "Влада і бізнес – партнери"
Організатори Сокальська РДА, Управління економіки, Сокальська Агенція регіонального розвитку.


7 липня 2006 року м. Сокаль


П Р И С У Т Н І:

1. О.Кінах – перший заступник голови райдержадміністрації;
2. О.Солодяк – голова районної ради;
3. В.Слободян - заступник голови райдержадміністрації;
4. М. Христинич – заступник голови райдержадміністрації;
5. П. Шпряха – заступник начальника ДПІ у Сокальському районі;
6. Н.Романчук – начальник юридичного відділу райдержадміністрації;
7. Н. Лагода – начальник управління економіки райдержадміністрації;
8. А.Бокало – головний спеціаліст відділу споживчих ринків та сфери послуг райдержадміністрації.
9. С. Ксьонжик – начальник фінансового управління райдержадміністрації;
10. Н. Саганська – адміністратор Єдиного дозвільного офісу;
11. М.Баралус – начальник відділу архітектури та містобудування житлово-комунального господарства;
12. О. Тимчак – начальник Сокальського РВ ГУМНСУ у Львівській області;
13. А. Крупник – заступник начальника Сокальського РВ УМВСУ у Львівській області;
14. С. Шевчук –начальник управління земельних ресурсів;
15. І. Мельник – головний державний санітарний лікар Сокальського району;
16. Б. Дідик – начальник екологічної інспекції Сокальського району Державного управління екології та природних ресурсів у Львівській області.
17. О. Гузіч – директор Фонду соціального страхування на випадок безробіття.
18. В. Радик – начальник управління Пенсійного фонду України у Сокальському районі;
19. Б. Кіщак – начальник Сокальського ЦЕЗ № 6.
20. А. Костюк – керівник Сокальської Агенції регіонального розвитку;
21. Г. Казанівський – депутат районної ради;

Підприємці Сокальського району:

Ведучим Форуму був О.Кінах

Слухали:
1. Про регіональні пріоритети політики ведення бізнесу та основні проблемні питання розвитку підприємництва на Cокальщині.
2. Інформацію щодо видачі дозвільних документів у „єдиному вікні”.
3. Про форми взаємодії підприємців з податковими органами.

Доповідали:

1. О. Кінах – привітав присутніх із святом, зачитав сценарій Форуму та оголосив регламент до 2годин. Закликав присутніх до плідної співпраці і активної участі у Форумі.
2. Н. Лагода – розповіла про основні тенденції розвитку малого підприємництва в районі, створення єдиного реєстраційного вікна та центру з видачі документів дозвільного характеру, принципи діяльності Координаційно-дорадчої ради з питань підприємництва при райдержадміністрації. Звернула увагу, що управлінням економіки проведено відповідну роботу з перегляду нормативно-правових актів райдержадміністрації, в тому числі тих, що стосуються видачі документів дозвільного характеру застосування яких є недоцільним. Проінформувала присутніх про те, що Єдиний дозвільний центр у Сокальському районі знаходиться в окремому приміщенні і достатньо забезпечений оргтехнікою.
Крім того назвала ряд проблемних моментів, які потребують вирішення як на центральному так і на районному рівнях та висловила надію, що виголошені сьогодні ідеї, думки, пропозиції на Форумі стануть платформою для порозуміння між районною владою та підприємцями.
3. Н. Саганська поінформувала про деякі особливості Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", створення Єдиного дозвільного вікна (ЄДО) у Сокальському районі та види дозволів та погоджень, що видаються у ньому та участь у ЄДО представників дозвільних структур. Доповіла, що у компетенцію адміністратора офісу входить, зокрема, приймання пакету документів від заявника, забезпечення документообігу між учасниками ЄДО, надання інформації суб’єктам підприємницької діяльності, щодо переліку дозволів, що видаються дозвільними органами, розмір їх оплати (за необхідності), організовує видачу документів дозвільного характеру і термін їх видачі. Ознайомила присутніх із затвердженим Положенням про адміністратора офісу і організацію роботи ЄДО.
4. П. Шпряха - доповів про те, що на обліку в ДПІ у Сокальському районі перебуває 2894 суб'єкти підприємницької діяльності, в тому числі 1916 малих підприємств, за І півріччя 2006 року до бюджету району від їх діяльності надійшло 945,9 тис. грн. Звернув увагу, що найпоширенішим видом діяльності малих підприємств є торгівля, проте останнім часом зросла частка МП у виробництві меблів, перевезеннях пасажирів тощо. Повідомив, що фізичними особами на даний час зареєстровано 825 найманих працівників, проте ця цифра не відповідає реальному стану речей, бо багато підприємців не реєструють найману робочу силу через важкий тягар податків та соціальних платежів до бюджету. За допомогою перевірок, співбесід та консультацій підприємців, цього року вдалось досягти додаткової реєстрації 151 найманого працівника. Закликав суб'єктів господарювання звірити свої дані з податковою інспекцією по платежах до бюджету, щоб не було розбіжностей і розповів, що таку звірку можна провести щоденно після 12 год. у кабінеті № 6 ДПІ у Сокальському районі. Повідомив, що діє громадська приймальна керівників ДПІ (за попереднім записом по тел. 2-82-36) та "телефон довіри" –
2-82-19 куди можуть постійно звертатись підприємці за консультаціями.
В. Слободян – "Поясніть процедуру закриття підприємства."
П. Шпряха відповів, що для зняття з обліку подається заява, усі дозвільні документи (свідоцтво про реєстрацію, патенти, дозволи) після цього проводиться документальна пробірка і проходить процедура зняття з обліку в ДПІ.
В. Слободян – "Чому так довго відбувається зняття у державних фондах?"
П. Шпряха повідомив, що з кожного фонду повинна бути довідка про відсутність заборгованості (закриття рахунку).
Доповнила О.Гузіч, роз'яснивши процес зняття з обліку у Фонді соціального страхування на випадок безробіття.
Підприємець О. Мазурик попросила пояснити механізм тимчасового припинення діяльності підприємця, що працює на єдиному податку.
П. Шпряха – достатньо заяви в податкові органи, а всі декларації протягом періоду недіяльності подавати з прочерками і наголосив, що тимчасово припиняти діяльність можна на термін не більше 12 місяців.
Б. Тракало запитав, як передати бізнес коли підприємець пішов на державну службу?
П. Шпряха пояснив, що фізична особа – підприємець повинен пройти процедуру закриття (ліквідуватись), а юридична особа – вийти із співвласників підприємства.
Слово взяла А. Костюк та розповіла про поганий стан розвитку малого бізнесу у сільській місцевості, звернула увагу, що в селах практично немає інфраструктури малого бізнесу. Як показали результати паспортизації району в м. Угнів взагалі немає підприємництва.
Повідомила, що за результатами попереднього круглого столу "Дозвільний офіс на зустріч підприємцю" агенція регіонального розвитку зверталась до столичної влади щодо процедури узгодження видачі дозвільних документів, але відповіді одержано не було.
Ще однією проблемою, яку зачепила А. Костюк була стихійна торгівля – деякі підприємці торгують взагалі без дозволів, а видача дозволів на вуличну торгівлю взагалі повинна бути припинена за рішенням сесії міської ради. Проте порушення продовжуються. Агенція разом з підприємцями звертались із відповідним запитом у мерію, адміністрацію, міліцію. З адміністрації надійшла відповідь про створення постійно діючої робочої групи по ліквідації стихійної вуличної торгівлі, від РВ УМВСУ – що дозволи продовжують видавати, хоча це заборонено рішенням сесії. Наприкінці А.Костюк запросила присутніх підприємців до співпраці та розповіла, що агенцією постійно проводяться семінари, тренінги, круглі столи на різноманітну тематику та передала слово підприємцю з м. Угнова М. Дашкелю.
Підприємець розповів присутнім, що він придбав Угнівський вугільний склад для забезпечення твердим вугіллям жителів навколишніх сіл. Отримавши всі необхідні дозволи підприємцю було відмовлено міською радою у відведені земельної ділянки мотивуючи її нецільовим використанням, хоча 30 останніх років там був саме вугільний склад.
О. Кінах: "У справі розберуться та дадуть відповідь компетентні органи управління земельних ресурсів".
Г. Казанівський звернув увагу присутніх на збитковість практично всіх великих та середніх підприємств району та про неадекватні підходи з боку владних структур до різних підприємців – одному дозволено все, іншому шукають причину для відмови. Є підприємства, які працюють без дозвільних та інших документів.
Повернувся доповідач і до проблеми вуличної торгівлі ще раз звернувши увагу на заборону рішенням сесією міської ради вуличної торгівлі, проте продовжується видача дозволів "своїм" підприємцям, а потім міліція виганяє бабусь з молоком, а решту “торгашів” не зачіпає.
В подальшому Г. Казанівський розповів присутнім про нерозвиненість інфраструктури малого бізнесу в районі, про те, що в районі немає тих суб’єктів господарювання, які є вкрай необхідними для розвитку території (будівництво готелів, ремонт доріг тощо), багато підприємств, які знаходяться на території району, але тут не зареєстровані. Запропонував дати пільги тим підприємцям, які б займались "дефіцитними" в районі видами діяльності, земельні ділянки відводити лише під цільове використання.
До виступу зголосився Б. Тракало, який звернув увагу, що в залі 90% присутніх – представники органів влади. До районної влади претензій немає. Наголосив на потребі внесення змін в регламент дозвільної системи та на непотрібності погодження представниками РВ ГУМНСУ процедури відводу земельної ділянки.
Крім того, для цієї процедури треба їхати в обласне управління земельних ресурсів, а там розгляд триває в місячний термін. Потрібно надати такі функції районним управлінням земельних ресурсів для економії коштів та часу.
Необхідним також є звернення влади та громадських організацій в центральні органи влади, щодо вартості ліцензії на торгівлю алкоголем, бо ціна 8 тис. грн. є однаковою як для Львова, так і для Угнова, Белза тощо. Нагадав, що в минулому райдержадміністрація видавала ліцензії на алкоголь безкоштовно та запропонував замість непосильної для підприємців вартості ліцензії брати податок від обсягів продажу алкоголю.
З. Савчук підрахувала, що для того щоб відробити витрачені на ліцензію з продажу алкоголю кошти необхідно в місячний термін реалізовувати:
з націнкою 100% – 35 ящиків горілки;
з націнкою 50% – 48 ящиків.
Ще раз наголосила на потребі звернення в департамент з торгівлі алкоголем у м. Києві, щодо вартості ліцензії.
З. Савчук поскаржилась, що довідки про поступлення коштів за оплату ліцензії на торгівлю алкоголем видають один день в тиждень (п'ятниця), що створює підприємцям незручності та запропонувала хоча б поміняти графік видачі довідок.
Повідомила, що деякі підприємства, зокрема ТЦ "Барвінок" вивозять кошти до м.Львова, а міському бюджету майже нічого не перепадає.
Наприкінці виступу підприємець звернула увагу присутніх на проблему непосильних умов договорів, що укладаються між споживчими товариствами Сокальської райспоживспілки та їх орендарями – госпрозрахунковими відособленими підприємствами (ГРВП) та підприємствами споживчої кооперації (ПСК), орендна плата за якими останнім часом зросла ва 3-4 рази. За таких умов працювати стає неможливо.
М. Христинич наголосила на необхідності громадським організаціям та асоціаціям підприємців звертатись із запитами до народного депутата В.В'язівського, приймальна якого найближчим часом буде відкрита на Сокальщині.
Звертаючись до З.Савчук поінформувала, що стосовно плати за ліцензію уже були звернення у центральні органи влади, проте відповіді отримано не було.
Необхідним назвала доповідач рекомендувати та сприяти тим підприємцям, які створюють потрібні району елементи інфраструктури (дитячі кафе, ігрові майданчики). На ринках потрібно створювати нові місця.
Доручила дозвільним службам детальніше вивчити питання будівництва в центрі міста, біля кінотеатру майстерні розміром 6х9 м.
Завершуючи М.Христинич перелічила підприємства – спонсори і меценати та висловила їм вдячність за постійну підтримку громадських та культурних заходів у районі.
Взявши слово О. Солодяк, порівняв, що за даними 2002 року при однаковій кількості населення у Львівській області та одному з воєводств Польщі кількість малих підприємств у нашій області складала 15 тис., а у польському воєводстві – 155 тисяч МП. Таку ситуацію О.Солодяк пояснив недосконалістю законодавства України, байдуже ставлення органів влади до суб'єктів господарювання, неможливість залучити стартовий капітал для започаткування власної справи, через недолугу систему кредитування, в якій винні банки. За кордоном банки кредитують малий бізнес за 3-7% річних, у нас же – 18-25%.
Наостанку заявив про необхідність співпраці та партнерства влади та бізнесу на основі довіри.
С. Шевчук у відповідь підприємцю М. Дашківу доповів, що останній отримав 0,5 га землі для ведення особистого фермерського господарства та маючи на цій території вугільний склад хотів замість "Львівоблпаливо" постачати населенню вугілля. Але до 25.05.2006 підприємець був фізичною особою і не мав права займатись таким видом діяльності. У той же час рішенням сесії Угнівської міськради земельна площа була передана Радехівському цукровому заводу. С.Шевчук назвав рішення сесії Угнівської міської ради порушенням законодавства.
О.Кінах (попросив бути зрозумілим для всіх у висловлюваннях) доручив управлінню земельних ресурсів, юридичному відділу спільно з прокуратурою виїхати на засідання Угнівської міської ради та відмінити два попередні рішення щодо цієї земельної ділянки.
С. Ксьонжик відповіла на звернення підприємця З. Савчук, що довідки про поступлення коштів за оплату ліцензії на торгівлю алкоголем можуть бути отримані уже на наступний день, одразу після підтвердження від казначейства надходження коштів на відповідний рахунок у випадку присутності начальника фінуправління, яка має виключне право на підписання довідок на протязі тижня. У п'ятницю ж довідки підписуються начальником постійно (що 15 хв.) по мірі надходження.
Б. Кіщук поінформував про все більшу активність підприємців в отриманні кількох номерів телефону, для чого ЦЕЗ №6 робить все можливе, щоб задовольнити потреби підприємців не роблячи обмеження населенню. Вартість встановлення додаткового номеру телефону – 800 грн. + додаткові витрати. Крім того порекомендував скористатися якісними послугами цифрового зв'язку та найдешевшого Інтернету.

Підсумовуючи О. Кінах – висловив вдячність за активну дискусію та запропонував прийняти резолюцію Форуму з врахуванням пропозицій та скарг, які прозвучали у виступах підприємців. Зачитавши основні положення резолюції та запропонувавши проголосувати, резолюцію прийняли практично одноголосно (1 утримався).
Висловив сподівання на спільне вирішення проблем, що хвилюють підприємців та наступний форум провести у серпні наступного року.

ВИРІШИЛИ:
1. С. Шевчуку, Н. Романчук, органам прокуратури – виїхати на засідання Угнівської міської ради, з метою відмінити два попередні рішення щодо земельної ділянки про яку йшла мова на Форумі .
2. Владі і бізнесу вживати заходів спрямованих на легалізацію мінімум 10% незареєстрованих працівників та більш ніж на 30% скоротити виплату зарплати “в конвертах”.
3. Владним органам сприяти започаткуванню та реєстрації тих суб’єктів господарювання, які є вкрай необхідним для розвитку території. (будівництво готелів, ремонт доріг, надання реабілітаційних, фінансових та правових послуг тощо).
4. Вивчити проблему непосильних умов договорів, що укладаються між споживчими товариствами Сокальської райспоживспілки та їх орендарями – госпрозрахунковими відособленими підприємствами (ГРВП) та підприємствами споживчої кооперації (ПСК).
5. Підприємцям здійснювати вуличну торгівлю (тільки у відведених місцях), водночас міській раді забезпечити прозорий механізм видачі дозволів.
6. Прийняти резолюцію Форуму.

 


 

shopgimnazija
Copyright 2006 ©
написати вебмайстру
багато цікавої інформації про м.Сокаль та Сокальщину можна прочитати, завітавши на сторінку
www.sokal.lviv.ua Сокаль  і  Сокальщина